Luonnosta voimaa

Elämäni on muuttunut melkoisesti vuoden aikana. Olin saanut yritykseni siihen malliin, että olin saanut vakio yrityksiä asiakkaakseni, kirjoittanut yhteistyönä pari ihan hyvin menestyvää kirjaa. Kirjoittaminen ei ole minulle ihan simppeli juttu koska en ole siitä paljon puhunut. Minulla on lukihäiriö ja siksi kaikki kirjoittaminen ja lukeminen on minulle hidasta ja työlästä. Kutsumukseni on aina olut muiden hyvinvointi ja sen parissa olenkin työskennellyt viimeiset 18-vuotta.

Muutin Espoon vilskeestä, rauhalliseen ympäristöön Etelä-Ruotsin Skåneen. Halusin palata elämässä alkulähteille ja elää perheeni kanssa mahdollisemman yksinkertaista ja omavaraista elämää. Olen asunut aikaisemmin Ruotsissa ja siksi maa oli minulle tuttu. Vertailin yrittäjyyttä, asumiskustannuksia ym.. Ja tein sen pohjalta uhkarohkean päätöksen joka koski koko perhettäni. Olen elänyt elämää jossa olen polttanut kynttilää kummastakin päästä, parhaimmillani olen tehnyt kolmea työtä yhtä aikaa. Jos olisin jatkanut yksinyrittäjänä Suomessa olisin varmasti sairastunut vakavasti fyysisesti, henkisesti kerkesinkin jo sairastua. Sairastumiseni huomasin vasta kun muuton jälkeen,  hiljaisuus ja pysähtyminen löi naamalle kun bumerangi. Ahdistusta, levottomuutta ja kiukun puuskia perhettäni kohtaan. Tunnetiloja joita en voinut hallita, koska olin jatkuvalla tekemisellä täyttänyt arkeani melkein kymmen vuotta. Avopuolisoni katoamisen jälkeen 2010  lisäsin vaan vauhtia työmaailmassa, mutta se verotti oman veronsa.

Henkinen eheytyminen menee kokoajan parempaan suuntaan, herätessä huomaan että minulla ei ole kiire minnekään ja minulla ei ole siitä syyllisyyden tunnetta. Elämä kulkee ilman, että minun tarvitsee hallita sitä ja ilman kiirettä. Teen edelleenkin töitä yrittäjänä mutta olen vähentänyt siitä paljon sellaista työtä mikä ei enää tuottanut minulle iloa eikä inspiraatiota. Taloudellisesti sillä oli toki vaikutusta elämääni, mutta päätin keskittyä elämän laatuun en niinkään materian haalimiseen elämässä. Jos työ hallitsee sinua etkä sinä työtäsi niin on aika pysähtyä. Aikaisemmin minulla ei ollut aikaa omille harrastuksille  ja siksi niidenkin löytämiseen meni oma-aikansa. Löysin parhaan terapia joka oli luoto ja puutarhan hoito. Kun ihminen hoitaa luontoa, myös luonto hoitaa ihmistä. Luonnon myönteisiä terapeuttisia, fysiologisia ja neurologisia vaikutuksia voi tuntea omatoimisestikin  esimerkiksi omaa kasvimaata hoitaessa, idättäessä ja luonnossa oleskellessa.  Tulevissa blogi kirjoituksissa tulen kertomaan miten kolmannen sukupolven Helsinkiläisestä tuli viherpeukalo ja mistä kaikki alkoi. Ja artikkeleissa  tulee olemaan idätyksestä, kaalin kasvatukseen ja osaa ideoista voit toteuttaa omalla ikkunalaudalla. Ihanaa alkanutta vuotta sinulle!

 

 

 

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s