Sielun ruokaa

Sielun ruokaa ❤

Emme tarvitse pelkästään terveellistä ruokaa pysyäksemme terveenä, tarvitsemme myös sielun ruokaa. Asioita joista tulee hyväolo, iloa ja onnistumisen tunteita. Tähän kirjaan ajatuksiani millä itse ruokin sieluani.

Ajatuksiani 29.6.2014

Minun unelma elämä ei ole enää hienoa autoa ajaessa, merkkivaatteita ostaessa tai joutilaana olemisessa. Minun unelma elämä on nähdä ja kokea, että olen voinnut vaikuttaa jonkun muun elämään myönteisesti tuoden lohtua/rakkautta ja välillä kova sanaista suoruutta. Ja toki välillä elämän luksusta nauttien mutta se ei ole elämäni suola. Iloa elämääsi.

Ajatuksiani 27.7.2014 Älä elä liikaa mennessä äläkä myöskään tulevassa, koska eläessäsi muussa ajassa kun tässähetkessä sinulta menee arvokas elämä hukkaan. Sinun ei myöskään tarvitse käsitellä kaikkea mitä on ollut tai tulee olemaan. Se mitä sinun tarvitsee käsitellä, on nykyhetki – se mitä ajattelet, teet ja tunnet. Pienillä ajatuksen muutoksilla voit saada ihmeitä aikaan.

Ajatuksiani 24.8.2014 Huolimatta siitä, mitä elämässäsi on tapahtunut, mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä. Aina on keino selvitä. Olen ajatellut että jokaisessa kokemassani kärsimyksessä on myös piilenyt lahja. Välillä ihmisen on kärsittävä jotta hän kasvaisi ihmisenä, ei toki aina. Monesti kärsimys vie ihmisen sisäiselle matkalle tai miettimään omia henkisiäarvoja. Mikä on loppupelissä minulle tärkeää? Mikä tekee minut onnelliseksi? Mikä vie minua lähemmäksi elämää jota haluan elää ja mikä kauemmaksi?

Ajatuksiani 15.9.2014 Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa mistä valita, kun elämässä ei tunnu mikään luistavan. Voit joko olla oman itsesi/onnellisuutesi herra tai olosuhteiden uhri. Tottakai minäkin olen vellonut omassa itsesäälissä, mutta en halunut jäädä siihen tilaan. Koska loppupelissä kukaan ei jaksa kuunnella sinun loputonta valitusta eikä tarvisekkaan. Ja keskität sillä oman elämänenergiasi asioihin joita et halua elämääsi. Valinta on sinun.

Ajatuksiani 24.1.2015 – Huomaan että monet hyväsydämiset ovat lopen uupuneita. Maailma asettaa mahdottomia paineita tavallisille ihmisille, jotka yrittävät pitää huolen perheestään, he yrittävät myös tehdä maailmasta kauniimman ja eheämmän paikan elää. Luin hyvän kirjan joka alkoi lauseella: ”Olemme unohtaneet, miltä RIITTÄVÄ tuntuu.” Yksikään elävä organismi ei pysty jatkuvasti tekemän ylitöitä ilman, että se lopulta särkyy ja kuolee. Älä tunne syyllisyyttä jos teet tänään vähemmän ja tunnet, että se on ollut riittävää.

Ajatukseni 15.4.2015 – Tasan viisi vuotta tyttäreni isän kuolemasta. Intiaani rukous joka antoi lohtua.

Intiaanin rukous: ”Kun olen kuollut, itke minua hiukan, ajattele minua joskus, mutta älä liikaa. Nyt ja aina muista minut sellaisena kuin olin. Joskus muisteloissa on mielta, mutta ei pitkään. Jätä minut rauhaan, niin minäkin jätän sinut. Ja kun elät, kiinnitä ajatuksesi eläviin.

11157578_444478459045732_6033058479999066550_o

You rock

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s